vierde dag - Reisverslag uit Selva di Cadore, Italië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu vierde dag - Reisverslag uit Selva di Cadore, Italië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

vierde dag

Blijf op de hoogte en volg Jerf

22 Juli 2014 | Italië, Selva di Cadore

Gisteren de hele dag regen gehad en uiteindelijk besloten een auto te huren voor een paar dagen. De vooruitzichten waren zodanig slecht dat de moed ons bijna in de motorlaarzen zonk!
Dus een auto gehuurd met behulp van de receptionist Antonio van het hotel. De auto opgehaald in een nabijgelegen stadje en 's middags in de stromende regen een route door de mistige bergen gereden met de Fiat Punto.

Maar, vanmorgen werden we wakker en zie daar: de zon!!! Nou, dan laten we vandaag de auto staan en pakken we de motoren weer uit de garage van het hotel. Om een uur of 10 vertrokken en een prachtige route gereden. Om 16 uur weer terug in het hotel.
Wat een mooie dag, wat een cadeautje! In een heerlijk zonnetje een paar bergpassen gereden van rond de 2000 meter hoog. Zelfs daar boven was het nog rond de 18 graden en beneden in het dal rond de 20 graden, prima dus.

Het avondeten in het hotel valt tegen. Gisteren kregen we pasta die niet gaar was en als hoofdgerecht een bordje met ansjovisjes met de kop er nog aan.... en wat droge aardappels en doppertjes uit een potje of zo.
Nou, dat heeft ons doen besluiten om vanavond maar in het nabijgelegen dorpje in een restaurantje te eten!

Het is hier echt ongelooflijk mooi: groene bergweiden, veel dennenbomen, hoge rotsachtige bergen waarvan sommige nog met stukken sneeuw. De bergbeekjes gingen flink tekeer na alle nattigheid van gisteren. De routes met de motor zijn prachtig maar het is erg opletten en voortdurend geconcentreerd rijden. De wegen zijn soms erg smal en vol met haarspeldbochten. Maar, meestal doen we het rustig aan zodat we ook van de omgeving kunnen genieten.

Ik heb wel wat last van de hoogte hier; ben duizelig en dat is geen fijn gevoel. Ik vermoed dat het komt door de combinatie van inspannende dagen op de motor, andere omgeving en hoogteverschillen van 800 meter tot 2500 meter hoog.
Afijn, rustig aan maar en goed mijn grenzen in de gaten houden: veiligheid voor alles. We stoppen onderweg dan ook geregeld om even wat te eten en te drinken. Ook Theo heeft er een beetje last van. Han daarentegen weet nergens van, maar ja, dat is ook nog een jong broekie van 48 jaar :)

Zo, dat was het weer voor vandaag. Morgen kijken we eerst wat voor weer het is. Bij slecht weer pakken we de huurauto, bij goed weer de motor. Nu straks eerst een hapje eten.