Zesde dag - Reisverslag uit Selva di Cadore, Italië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Zesde dag - Reisverslag uit Selva di Cadore, Italië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Zesde dag

Door: Jerf

Blijf op de hoogte en volg Jerf

24 Juli 2014 | Italië, Selva di Cadore

Vandaag is het donderdag 24 juli en onze zesde vakantiedag. Het weer is vanochtend niet goed; erg bewolkt en de vooruitzichten zijn dat er vandaag regen zal vallen. Het is even aankijken of we met de huurauto op pad gaan of met de motoren. Als het even kan gaan we het liefst met de motoren, maar als het hard regent dan pakken we de auto liever. Vandaag moet de auto overigens weer ingeleverd worden bij het huurbedrijf, zo eind van de middag.
Afijn, het is nog vroeg en we moeten nog ontbijten dus dan overleggen we wat we doen vandaag.
Het slapen ging de afgelopen twee nachten uitstekend, en ik ben ook al beter gewend aan de hoogte, de hoogteverschillen en het stijgen en dalen tijdens de motorritten.

We hebben besloten de gok te wagen en toch met de motor te gaan rijden vandaag. Maar, eerst moet de huurauto dan terug naar het verhuurbedrijf. Theo en ik nemen die klus op ons. Ik rijd in de auto terug naar het verhuurbedrijf achter Theo aan die op de motor rijdt. We leveren de auto in en ik ga bij Theo achter op de motor terug naar ons hotel.
Daar pakken we meteen de motoren om vervolgens een mooie rit te rijden. Af en toe een bui regen dus de regenpakken gaan aan - uit - aan. Om een uur of zeven 's avonds zijn we weer terug van een rit van 260 kilometer door de bergen en dalen van de Dolomieten. Opnieuw genoten van deze rit! Alleen jammer dat het weer niet zo mooi is.

Heerlijk gegeven in een specialiteitenrestaurant vlak bij het hotel: allemaal verse producten uit de eigen streek hier; heerlijk!!