Tabel Mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Tabel Mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Tabel Mountain

Door: Jerf Hol

Blijf op de hoogte en volg Jerf

26 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ooohh, koud, frisjes, kippenvel!! Hoewel het 'beneden' mooi weer is en lekker warm, is het boven op de Tafelberg toch behoorlijk koud. Zeker als je een korte broek aan hebt en geen warme trui of jas....Bovendien is het minder spectaculair dan verwacht. Natuurlijk, het is hoog, erg hoog, en het uitzicht is mooi, maar niet heel anders dan van Lions Head of Signal Hill. En de berg zelf is mooier als je er vanaf beneden tegen aan kijkt dan wanneer je er boven op staat. Even rondklauteren over de rotsen, wat foto's maken en dan snel het restaurant in voor een warme kop thee.

Weer terug op zeeniveau rijden we richting stad. Geen plannen verder en alles van ons wensenlijstje is nu afgestreept. Filmpje dan? 'Peace, Love & Misunderstanding' draait in de Labia bioscoop in Kloof Street. We zijn de enige bezoekers.....Tja, na de film gezien te hebben verbaast ons dat niet zo erg.

Nou, dan nog even een kop koffie in een café op de hoek. We verheugen ons op de lunch die we morgen bij 'Uitsig restaurant' willen genieten en ook al vast op het 'afscheidsetentje' van woensdag bij Beluga. Nog genieten van een paar mooie dagen voordat we donderdag weer terugkeren naar Nederland....