Uitsig Constantia - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Uitsig Constantia - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Uitsig Constantia

Door: Jerf Hol

Blijf op de hoogte en volg Jerf

25 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De kiespijn is draaglijk met de pijnstillers en van de antibiotica heb ik nauwelijks last; voel me af en toe wel wat zweverig. Jammer is wel dat ik nu geen alcohol mag drinken dus een lekker wijntje zit er voorlopig niet in.
Om dit nog eens extra te benadrukken stelt Esther voor om weer eens lekker uit eten te gaan in Constantia. Dit keer niet in La Colombe maar in restaurant Uitsig. We kunnen om 20.00 uur terecht. Het is slechts een paar minuten rijden van ons stekkie dus we zijn er zo. Het restaurant is weer eens prachtig gelegen. Jammer dat het bijna donker is, alhoewel, dat is een goede reden om overdag voor een lunch nog eens terug te komen.

We worden netjes naar een tafeltje voor 2 geleid en bediend door een besnorde ober waarvan we ons afvragen of hij wel of niet gay is. Hij heeft een collega ober waarbij we ons dat niet af hoeven te vragen...
We eten heerlijk; salades, beef en heerlijke vis. Esther geniet van haar glas zachte rode wijn; precies haar smaak, zo vertelt ze me fijntjes. Ik moet helaas toekijken met een glas appelsap met prik.
Het eten is prima maar de achtergrondmuziek kan beter. Het is een weeïge musac die thuis hoort in een soft pornofilm, aldus Esther. Tja, we worden wel kieskeurig na bijna drie weken van het beste genoten te hebben....

Of het door de muziek komt weet ik niet, maar het al wat oudere stel aan het tafeltje naast ons kan niet van elkaar afblijven. Van kussen tot aan het oor trekken van de ander. Ofwel het is een baas met zijn secretaresse of een stel dat elkaar net heeft ontmoet en aan een tweede of derde honeymoon is begonnen.

Voldaan vertrekken we na de rekening (800 rand inclusief fooi) voldaan te hebben. Thuis nog even rustig nagenieten ....Aaaaahh weer zo'n mooie dag in Kaapstad, wat een feest!