Old Biscuit Mill en Chapman's Peak - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Old Biscuit Mill en Chapman's Peak - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Old Biscuit Mill en Chapman's Peak

Blijf op de hoogte en volg Jerf

10 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag 10 november.

Na een prima nachtrust en een kop koffie om wakker te worden zijn Esther en ik, op uitdrukkelijk verzoek van Myrna zonder ontbijt, vertrokken richting Mowbray om Myrna op te pikken. Claire werd bezig gehouden door de gevolgen van de stapavond van gisteren en zag af van deelname aan de activiteit vandaag.

Vol bewondering voor Myrna's wegenkennis in Kaapstad. Zij lootst ons zonder aarzelen rechtstreeks naar de juiste plek; de Old Biscuit Mill waar iedere zaterdag een markt is met locale spullen en ontzettend veel en lekker eten en drinken.
Wat een pracht aan geuren en kleuren! Zoete lekkernijen, hartige hapjes, broodjes overvol gevuld met lekkers; je komt ogen tekort om alles in je op te nemen.

Ons oversized broodje 'chicken delight' verorberd en in de heerlijke Afrikaanse zomerzon relaxed rond gekeken tussen de kraampjes en winkeltjes. Een leuke en gezellige markt, wel druk maar geen moment vervelend druk; er hangt een gemoedelijke en rustig sfeertje.

Na onze gids Myrna weer thuis afgezet te hebben zijn Esther en ik naar de kust gereden richting Camps Bay en Chapman's Peak. Een schitterende route met adembenemende uitzichten over de diep blauwe oceaan, kiezel- en oogverblindende witte zandstranden. De tol van 33 rand, nog geen 3 euro, kon ons natuurlijk er niet van weerhouden om de routen zowel heen als weer terug te rijden en af en toe te stoppen om te genieten van het uitzicht.

Terug in onze vertrouwde Bicycle Lodge heeft Esther gefacebooked met Pepper, die vandaag (al) 9 jaar is geworden, met moeder en familie. Raar idee dat je, ongeveer 10.000 kilometer van huis, zo gemakkelijk met het thuisfront kunt communiceren.

Na het facebooken was het tijd om aan eten te denken en het gegeven dat de winkels inmiddels dicht waren was natuurlijk een mooie, maar volstrekt overbodige, reden om uit eten te gaan. Vergeefs geprobeerd te reserveren bij een van de aanbevolen restaurantjes, 'we are full for tonight', dus maar naar Kloof St. gereden; een straat met volgens onze informatie heel veel eetgelegenheden.

Onder het toeziend oog van een parkeerjongen en met ingehouden adem van Esther rakelings langs een auto manoeuvrerend en onze Toyota Corolla geparkeerd. Dat ging maar net goed.
Keuze genoeg, van Indiaas tot Italiaans, Afrikaans en Chinees; you name it, we've got it....
'Davincis' werd het, met een relaxed uitziend verhoogd terras en erg vriendelijke bediening. Heerlijke crumed mushrooms met blue cheese, een enorme salade, heerlijke Ostrich (struisvogel), wijn, water, en twee overheerlijke deserts. Dat alles voor 350 rand inclusief fooi! Niet duur, alhoewel de lichtflitsen tijdens onze rit naar huis ons duidelijk maken dat de avond toch iets duurder uit gaat vallen: 'speeding' wordt door de snelheidscamera's onmiddellijk afgestraft zo blijkt!

Voldaan, tevreden en dankbaar kijken we terug op een geweldig mooie 3e zonovergoten dag in Cape Town! Plan voor morgen: bezoek aan de foodmarket in Hout Bay.
Aaaaahhh... al weer zo'n mooie dag in Kaapstad, wat een feest!!