Irashaimase - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Irashaimase - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Irashaimase

Door: Jerf Hol

Blijf op de hoogte en volg Jerf

21 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat een wind vandaag; de zon schijn volop maar het waait enorm. Ondanks de sterke wind gaan we naar Signal Hill, een van de bergtoppen tegenover de Tabel Mountain en naast Lion's Head. Met de auto rijden we naar boven en maken foto's van het indrukwekkende uitzicht. Aan de oostzijde van de berg waait het zo hard dat we het koud krijgen en besluiten weer af te dalen naar de 'City Bowl'. Aan de rand van Green Market Square ontdekken we een café waar we op een groen leren bank uit de wind, in de zon en met uitzicht op de inmiddels hun waren inpakkende marktkraamhouders genieten van een cappuccino en een americano (big black coffee).

'Irashaimase'
's Avonds eten we met Myrna en Claire de beste sushi van Kaapstad in Nobu; een honderdvijftig (nou ja, in ieder geval veel...) sterren restaurant in het decadente 'One&Only' hotel. Onder de luide Japanse welkomstgroet 'Irashaimase' worden bezoekers door een van de obers een grote brede trap af het restaurant binnen geleid. De al aanwezige gasten, waaronder later ook wij nadat we van onze ober het 'hoe en wat' horen, roepen dit luidkeels mee. Vermakelijk is daarbij de verraste en soms verschrikte gezichtsuitdrukking van nieuwe bezoekers.

Na deze opnieuw verrassende culinaire belevenis zetten we Myrna en Claire thuis af en rijden naar ons stekkie in Tokai. Daar kijken Esther en ik nog een film ('Oslo') die tot in de late (vroege) uurtjes tot de nodige gespreksstof leidt. Met het vooruitzicht op een (waarschijnlijk) lekkere brunch bij 'onze buren' morgen doen we de lichten uit......Aaaaaaah, al weer zo'n mooie dag in Kaapstad, wat een feest!