Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Jerf

12 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eerst weer een Maleisisch ontbijt genuttigd; croissant met ei en worstjes en daarna rijst met chicken rendang en een lekker 'prutje'! Dan de boot in voor een tochtje van 2 uur. Terug bij Kembeling jetty op weg naar de Cameron Highlands. Onderweg nog wel ook even verkeerd gereden en bij een oude Maleisische schipper de weg gevraagd. Uiteindelijk komt het goed en belanden we heelhuids na honderden bochten in ons Heritage hotel in Tanah Rata.
Meteen weer in de auto en op zoek naar een theeplantage. De receptiedame weet ons niet goed uit te leggen hoe we moeten rijden en we komen dan ook niet de juiste plek, wel in een soort tea house. Daar kunnen we ook de theevelden zien en we maken een paar mooie foto's. Dit is het beeld dat we van Maleisie hebben, als op een foto uit een reisgids!
Al snel begint het te regenen en dat houdt ook niet meer op. Na wat wikken en wegen wat nu te doen rijden we uiteindelijk weer terug naar het hotel. Daar genieten we van een borreltje voordat we het restaurant gaan uitproberen.

Het Heritage hotel is me wat. Het ziet er mooi uit maar het personeel is niet van de slimste soort. Maar afijn, eerst maar een borrel in wat de bar moet zijn. Er is verder niemand. Daarna op zoek naar een biefstuk want daar hebben we zin in. In wat we denken dat het restaurant is bestellen we de biefstuk in gespannen afwachting van de kwaliteit. Geen wijn erbij want het is een halal restaurant. En waarempel, de biefstuk is prima, evenals het verse fruit (2 soorten meloen en guave). Na het eten ontdekken we het echte restaurant op de eerste verdieping, de steamboot......en daar schenkt men wel wijn....nou ja zeg......
Koffie is alleen local koffie en geen 'echte' dus we gaan chillen op de kamer, eerst muziekje aan en dan een filmpje kijken......kopje thee erbij.
De volgende ochtend opnieuw een uitgebreid ontbijt! Salade, bamie, rijst, ij, en veel meer. Nu is het ontzettend druk in de ontbijtzaal en het is een gekakel van jewelste totdat de bus voor die toeristen vertrekt, dan keert plots de rust weer terug.
Even tandenpoetsen, koffers inpakken en dan weer op weg naar onze volgende bestemming: Penang, het rainbow paradise resort. We zijn benieuwd !