Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Jerf

18 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zondag om 9.00 uur uitgecheckt uit het rainbow paradise hotel en de bijna 400 km terug naar Kuala Lumpur afgelegd. Dat ging redelijk vlot via de snelweg tot in de stad, daarna verkeerde richting gekozen maar dank zij de navigatiekunde van Myrna kwamen we toch weer op de goede weg naar ons laatste hotel. De auto direct in de parkeergarage gezet van het hotel en op naar de receptie voor het inchecken. Een prachtig hotel met een schitterende lobby en een ruime kamer. Wel wat gedateerd en een save ontbreekt en de toiletdeur sluit niet maar na een seintje aan de receptie wordt dit alles opgelost. Een lekker drankje in de prachtige lobby dan maar!
Een prachtige plek en vanuit onze kamer hebben we uitzicht op de Petronas twintowers! Hier zullen we de laatste drie nachten van onze vakantie doorbrengen, het einde is al eerder in zicht dan we willen!
Wat een geweldig mooi hotelletje een prachtige lobby waar we keurig worden voorzien van een drankje. De bedienster komt op haar knieën voor ons de drankjes inschenken, heel bijzonder!

Na even opfrissen zijn we naar het Pavillion winkelcentrum gelopen, vlak naast ons hotel. Daar nog wat geshopt en heerlijk gegeten; we voelen ons al weer helemaal thuis in Kuala Lumpur!

Maandagochtend heerlijk ontbeten; tjonge wat een enorme keuze aan gerechten, warm en koud, van brood tot salade, rijst, bamie, nasie, vruchten, en nog veel meer. Na het ontbijt laten we ons met een taxi naar de Thea Hou tempel brengen, een grote Chinese tempel een half uur rijden vanuit het neutrum. Daar kijken we relaxed rond, aaien we de schildpadden, fotograferen we de Chinese dierenriembeesten. Myrna scoort nog een olifant voor op haar witte kast in Amsterdam. We lopen een stukje terug en komen bij een bushalte. De bus brengt ons voor 2 ringgit naar Chinatown en daar shoppen we in de central market en de stalletjes buiten. Vervolgens lopen we in de hitte terug naar het hotel en brengen we de middag door bij de Pool.

's Avonds gegeten bij de hawker stalletjes op Jalan Alor en daarn een borrel op het plekje waar de whisky goedkoop is (wisten Ed nog van toen we in het Royal Bintang hotel verbleven).

Dinsdag 20 mei: de laatste echte volle dag in Kuala Lumpur!
In de ochtend al weer vroeg op om te genieten van het werkelijk zeer uitgebreide ontbijtbuffet. Te gek wat je allemaal kunt kiezen ... En twee koks die op je verzoek een omelet of welk andere eivariant dan ook maar voor je klaarmaken!
Na het ontbijt op ons gemak naar berjaya times square gelopen, een oud en groot winkelcentrum met een compleet pretpark. Het winkelcentrum is van een ander soort dan de luxe schitterende malls die we al bezocht hebben, dus valt ons wat tegen. We nemen een taxi naar het Merdeka plein. Hele grote gebouwen maar dicht op een hele brede en drukke weg, bovendien is het inmiddels heel warm, dus we lopen richting ons hotel. Op de weg terug komen we weer door Chinatown en scoren we nog een tshirt voor Pim. Een oude krakkemikkerige taxi breng ons naar het hotel en daar chillen we de rest van de middag op bed met de tv aan, het regent buiten dus zwemmen zit er nu niet in....

Vroeg in de avond gaan we naar het Pavillion winkelcentrum net naast ons hotel, we eten een Italiaans gerecht bij Michelango's en later frietjes en cheesecake bij t.g.i. friday. We slenteren wat rond en Myrna scoort nog 2 bh's.
Terug in het hotel genieten we van onze laatste Maleisische avond in de lounge met een paar lekkere drankjes. Het einde van een fantastische vakantie is in zicht....

De laatste dag van onze vakantie is een beetje een 'hang'-dag, de ochtend na het ontbijt liggen we wat bij het zwembad en de middag slenteren we door het winkelcentrum, af en toe een drankje en snack naar binnen werkend. We eten Amerikaans bij t.g.i.friday en wachten daarna in de lobby van het hotel op onze transfer naar de luchthaven. De taxi is een half uur eerder dan verwacht en ruim op tijd bereiken we de terminal. We checken in, kopen wat snoep van onze laatste ringgits en gaan mooi op tijd aan boord van het vliegtuig. Dan begint de ruim 12 uur durende terugreis naar Amsterdam. Het zit er op, de vakantie is voorbij en we kijken terug op een prachtig Maleisië avontuur!