The original exhibition of real human bodies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu The original exhibition of real human bodies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

The original exhibition of real human bodies

Blijf op de hoogte en volg Jerf

12 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eindelijk eens een dag zonder zon in ons Kaapstad! Alhoewel, die paar zonnestralen die ik vanochtend op mijn kale hoofd heb ontvangen hebben toch nog gezorgd voor sunburn; mijn kop gloeit net zo hard als de braai van vanavond.

Nadat Esther heerlijk lang had geslapen hebben we een paar flinke stevige boterhammen en koffie genuttigd. Vervolgens zijn we naar het winkelcentrum 'Woolworth' in 'onze' wijk gereden voor wat boodschappen. Gigantisch groot, mooi, schoon en veilig.
Vandaag maar eens rustig aan doen, als afwisseling voor al dat lekkere en overdadige uit-eten. We kiezen vandaag voor een simpele salade met gezonde ingrediënten en drie super mooie magere biefstukken voor op de braai.

Thuis de boodschappen afgegooid en naar V&A Waterfront gereden voor een bezoek aan de 'Body of Worlds' tentoonstelling. Het is tenslotte echt museum-weer!
Schrikken is het als je al die echte lichamen en organen ziet, vooral als er bij staat hoe slecht veel dingen voor je body zijn. Dat wil je natuurlijk liever niet zien maar je kan er niet omheen hier. Veel indruk maakte een precies door midden gekliefd hoofd van een wat dikke meneer. Twee helften die helemaal compleet zijn; je denkt dat ie je ieder moment een knipoog kan geven...

Na gezien te hebben wat vet eten met je lichaam doet hadden we trek gekregen. Vooral Esther's behoefte aan zoetigheid bleek niet te weerstaan. Dus op naar het terras van San Marco voor een paar loodzware cheese cakes. Op de kaart de vermelding van een 'red cappuccino'. Onweerstaanbaar was mijn nieuwsgierigheid geprikkeld. Na deze besteld en voor mijn neus te hebben gekregen bleek het een 'wie verzint zo iets' - combinatie van koffie en rooibos thee.

Voldaan naar huis en de braai opgestookt om onze lekkere biefstukjes te grillen. Heerlijk gesmuld van de salade-biefstuk combinatie!

Morgen naar cape point, leuk vooruitzicht! Aaaaahhh... al weer zo'n mooie dag in Kaapstad, wat een feest!!