Cape Point en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Cape Point en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Cape Point en Kaap de Goede Hoop

Blijf op de hoogte en volg Jerf

13 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is Myrna's vrije dag vandaag en het plan is om met z'n drieën naar het (bijna) meest zuidelijke puntje van Afrika te rijden. Na een tochtje door onder andere Simon's Town, genoemd naar de vast beroemde (of beruchte) familie Simon, kwamen we aan bij Cape Point. Met het treintje de Flying Dutchman naar boven gereden en daar genoten van de prachtige uitzichten vanaf de hoge rotsen. Vergeefs proberen we zichtbare tekenen te ontdekken van waar de Atlantische en Indische Oceanen elkaar raken...

Na een flinke klim en enkele niet bange Rock Dasies gespot te hebben gaan we met het treintje weer naar beneden om onze middaghonger te stillen in het Two Oceans restaurant. Vanwege de drukte daar laten we ons eerst verleiden tot het bestellen van een snack in de cafetaria er naast; weinig succesvol! De inmiddels bereide pizza besluiten we niet te nuttigen enigszins gefrusteerd gaan we toch weer naar het restaurant. Door een allervriendelijkste bedienster worden we naar een tafel gewezen op het buitenterras. Hoogtepunt van de lunch: een enorme schotel voor 2 personen met crayfish, makreel, mosselen, calamaris, en nog veel meer lekkers uit de zee. Uiteraard mag een fles witte wijn niet ontbreken!

Voldaan rijden we van Cape Point naar Kaap de goede hoop. Ook hier weer fanatieke klimpartijen, mooie uitzichten en foto's bij het toeristenbord met de Kaap-de-goede-Hoop-vermelding.

Onderweg worden verrast door een kudde struisvogels, een gemsbok, en baboons (apen). We maken een stop bij een plek waar locals hun handmade producten aanprijzen. Esther is al snel maatjes met een van de verkopers (!), slaat flink aan het afdingen en keert terug met de nodige artikelen. Voor Cisca slaag ik er in een houten schaal met bijbehorend slabestek te bemachtigen. 'Te duur', aldus Myrna, 'je had nog veel meer kunnen afdingen....'. Nou ja, heb ik deze dag voor die arme sloeber vandaag misschien toch nog tot een mooie dag gemaakt.

Nog vol van de overdadige lunch slaan we het avondeten over. Nog even nagenieten met z'n drieën in ons huisje; Aaaaahhh... al weer zo'n mooie dag in Kaapstad, wat een feest!!