La Colombe - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu La Colombe - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

La Colombe

Door: Jerf Hol

Blijf op de hoogte en volg Jerf

17 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De uitstekende recensies zeggen niets teveel: eten in la Colombe is geweldig! Wat een vriendelijke ontvangst, professionele en sympathieke bediening en bovenal geweldig lekker eten en drinken. Voor Claire en Myrna al de tweede keer dat ze hier eten en ze gaan beiden direct op zoek naar die leuke ober van toen. Ja hoor, hij, waarschijnlijk heet hij Dave, is er en hij begroet de dames (uiteraard) erg vriendelijk.

De ons toegewezen gastvrouw, Amy, is erg aardig en legt ons in perfect uitgesproken Engels ('with pleasure') precies uit wat de gerechten, op een bord geschreven en op een schildersezel bij onze tafel gezet, precies voorstellen. Ze vertelt het zo smakelijk dat het water me bijna uit de mond loopt… De mij overhandigde wijnkaart, een dik boekwerk van waarschijnlijk meer dan honderd verschillende wijnen, geef ik graag ongezien weer terug. Per gerecht dat we kiezen doet zij een aantal wijnsuggesties die we vervolgens ook mogen proeven alvorens we de wijn bestellen. Geweldig, de combinatie van eten en wijn zijn een waar feest voor onze smaakpupillen.

Na de amuses, voorgerechten, hoofdgerechten en verschillende wijnen wordt desgevraagd het bord met de desserts bij ons neergezet. Opnieuw per dessert een smaakvolle uitleg. Amy is aangenaam verrast door de onmiskenbaar enthousiaste en verrukte gezichtsuitdrukking van Esther zodra ze ons uitlegt wat het chocolade-achtige toetje inhoudt.

Smachtend wachtend op het blad met zoetigheid dat we al een aantal keren aan onze tafel voorbij zien gaan, bestellen we koffie en thee. Intussen vermaken de ladies zich met de inspector Gadget-achtige man die aan een tafeltje schuin achter ons zit. De heerlijke zoete verrassingen volgen niet lang daarna. Als we het niet op kunnen dan wil Amy het met plezier voor ons inpakken om mee te nemen, maar dat blijkt helemaal niet nodig; alsof we nog lang niet genoeg hebben doen we ons tegoed aan al dat lekkers.

Na deze heerlijke en zeer uitgebreide dinerachtige lunch zetten we Claire en Myrna weer netjes thuis af; zij bereiden zich voor op hun zaterdagse stapavond; wij gaan chillend in ons vakantiehuisje op ons gemak de lunch verwerken.
Aaaaahhh... al weer zo'n mooie dag in Kaapstad, wat een feest!