Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Jerf

08 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo, al een beetje geacclimatiseerd en gewend aan de vochtige warmte van Maleisië. Vanochtend heerlijk ontbeten met Maleisische gerechten en daarna met een taxi naar Batu Caves; super warm, klam en vol jattende aapjes.
Na de 272 trappen beklommen en weer afgedaald genoten van een heerlijke cocosnoot.
In de aircogekoelde taxi weer terug naar het centrum, en rondgewandeld in en om de Petronas twin towers. Heerlijk Japans gelunched met sushi en currie. Voldaan en vol gegeten teruggelopen naar het Royal Bintang hotel.
Vanavond eten ter ere van Myrna's 23ste verjaardag in het 360 atmosphere restaurant in de KL Tower; we zijn benieuwd naar het uitzicht!

Gisteren, 7 mei, om iets over zessen aangekomen op de KL luchthaven. Vlotte afhandeling van de formaliteiten en getaxied naar ons hotel. Woooow wat warm en drukkend, woooow wat een jetlag!!
Gelukkig kunnen we al op de kamer terecht en genieten van de heerlijke douche. Na opgefrist te zijn gaan we rustig wandelend de stad verkennen. Rustig aan want we hebben in feite een nacht overgeslagen....! Even 1000 ringit pinnen en op zoek naar koffie en een lunch in het Pavillion winkelcentrum.
Terug in het hotel lekker gerelaxed aan het zwembad met een heerlijke cocktail en vruchtendrankje.
's Avonds op weg naar Chinatown overvallen door een heftige stortbui. Eerst maar een plu kopen dan, en dan oo naar de straten vol met stalletjes en etenstentjes. Beschermd tegen de regen door grote parasollen genoten van vele sateetjes en een flinke pot bier (Myrna dus, voor mij een gezond watermeloensapje......).

Op de terugweg naar het hotel nog een lekker slaapmutsje genoten bij een barretje. Daarna heerlijk slapen; onze eerste Maleisiëdag zit er op! Morgen Myrna's feestdag.