Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jerf Hol - WaarBenJij.nu

Melaka

Blijf op de hoogte en volg Jerf

10 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een kort ritje van 145 km in hotel equatorial aangekomen op 9 mei. Een prachtig hotel met een schitterend zwembad. Eerst maar even relaxen dus op een ligstoel aan de rand van het bad, omzoomd met hoge palmbomen; als een plaatje uit een woonmagazine...
Later die middag zijn we met een trishaw, een fiets met een bakkie ernaast voor twee personen, naar het uitgaanscentrum; Jonkerstreet in Chinatown. Druk,druk,druk en bloedje warm en benauwd; het zweet loopt met straaltjes van ons gezicht. Een schrale troost is dat de locals het ook te kwaad hebben, dus we zijn niet de enigen die lopen te puffen.
Heerlijk gegeten in een Cubaans aandoend tentje met goeie muziek. De afsluiter van een warme appeltaartsoep met ijs maakt het helemaal perfect.
Rustig lopen we terug naar ons hotel: morgen vroeg op voor emeritus van 260 km naar Tembeling Jetty om daar met een longboot naar de taman negara te varen. Welterusten.....